Ay'dan gelen mineral, elektrik faturalarını yarı yarıya düşürebilir

Çinli bilim insanları, Ay kökenli yeni bir mineral buldu. Bu mineral, aydınlatma sistemlerini dönüştürerek elektrik faturalarını yarı yarıya düşürebilir.
Çin Jeolojik Araştırma Kurumu, uzayın derinliklerinden gelen ve 'Seryum-Magnezyum Değişimi' adı verilen yeni bir mineral keşfetti.
AY KÖKENLİ MİNERALİN BULUNMASI
Bu mineral, Ay kökenli olduğu kanıtlanarak tarihte kayıtlara geçen 11. ay minerali olma özelliğine sahip. 3 ila 25 mikrometre arasındaki mikroskobik boyutuna rağmen gösterdiği floresans özelliği bilim insanlarını oldukça heyecanlandırıyor. Mineralin saydam ve kırılgan yapısı, uzaydaki aşırı sıcaklık ve basınç koşullarında pişerek bu benzersiz formu almış.
GELECEKTE ENERJİ VERİMLİLİĞİ
2022'de bulunan fosfat mineralinden sonra gelen bu 11. keşif, Ay'ın hala deşifre edilmemiş devasa bir teknoloji deposu olduğunu da kanıtlıyor. Yeni mineralin en dikkat çekici özelliği, mikroskobik boyutuna rağmen yaydığı keskin ışıldama gücü. Bu mineralin ışık yayma özellikleri, yüksek verimli LED’lerin geliştirilmesinde kilit rol oynayacak. Gelecekteki aydınlatma sistemleri, Ay'dan gelen bu mineral sayesinde daha az elektrik tüketip daha parlak yanacak.
- 10:45Kuşadası'ndaki ünlü otel iflas riskiyle karşı karşıya
- 10:35Jeotermal Sektöründen EPDK'ya Çağrı: Hibrit Güç Limiti Yetersiz, Yüzde 20 Ek Tahsis Şart!
- 10:25Bakan Kurum, İzmit Körfezi'nde dip çamuru temizliğine dalış yaptı
- 10:14Şebnem Ferah İzmir'i fethetti: 6 yıl sonra dev sahnede unutulmaz gece!
- 10:05Rıza Tamer'in son stüdyo kaydı dinleyicilerle buluştu





