ABD borçlanmasında rekor artış: 5 ayda 1 trilyon dolar!

ABD, beş ayda 1 trilyon dolarlık borç artışı yaşarken, faiz ödemeleri de endişe verici bir şekilde yükseliyor.
ABD Hazine Bakanlığı'nın borçlanma süreci, 2026 mali yılına yaklaşırken hızla devam ediyor. Kongre Bütçe Ofisi'nin (CBO) verilerine göre, mali yılın ilk beş ayında federal açık 1 trilyon dolar artış gösterdi. Şubat 2026 itibarıyla hükümetin yalnızca geçen ay 308 milyar dolar borçlandığı tahmin ediliyor.
BORÇLANMA MALİYETLERİ ARTMAKTA
Artan borçlanma, borçlanma maliyetlerini de yükseltiyor. 2025 Ekim'den 2026 Şubat'a kadar Hazine, kamu borcunun net faiz ödemeleri için geçen yılın aynı dönemine göre 31 milyar dolar daha fazla harcama yaptı. Böylece yalnızca beş ayda toplam 433 milyar dolar faiz ödemesi gerçekleştirildi ve kamu borcu 38,9 trilyon dolara yaklaştı.
FAİZ ÖDEMELERİNDE ENDİŞELER ARTIYOR
CBO, faiz harcamalarındaki artışın, borcun geçen yılın aynı dönemine göre daha fazla olmasından ve uzun vadeli faizlerin yükselmesinden kaynaklandığını açıkladı. Kısa vadeli faizlerdeki düşüşlerin bu artışı kısmen hafiflettiği belirtiliyor. Buna rağmen, bütçe denetçileri durumdan pek tatmin olmuş görünmüyor. Sorumlu Federal Bütçe Komitesi (CRFB) Başkanı Maya MacGuineas, bu yıl faiz ödemelerinin 1 trilyon doları aşmasının ve 2036'da 2 trilyon doları geçmesinin beklendiğini vurguladı.
- 19:14Barclays'tan Türkiye ekonomisine çarpıcı öngörüler
- 19:04Erzurum'da emekliler isyanda: Çay bile lüks oldu, kiralar maaşı aştı!
- 18:54Günlerdir kayıp olan Veli Ak, sağsalim evine döndü
- 18:44Bursa otobanında nefes kesen anlar: Kıl payı kurtuluş kamerada
- 18:34Diyanet İşleri Başkanlığı'ndan Denizli'de personel semineri







