Yeni abonelik modeli: Araç özellikleri için aylık 5 bin TL ödenecek

Otomotiv sektöründe dijitalleşme ile birlikte, araç sahipleri belirli özellikleri kullanmak için aylık 5 bin TL abonelik ücreti ödemeye başlayacak.
Otomotiv sektöründe dijitalleşme, araç sahipliği ve kullanım alışkanlıklarını köklü bir şekilde değiştiriyor.
YAZILIMLA KİLİTLİ DONANIMLAR
Bazı otomobil üreticileri, araçlarda fiziksel olarak mevcut olan ama yazılımsal olarak kapalı tutulan belirli donanım ve işlevleri, düzenli ödeme planları aracılığıyla kullanıma sunmaya başladı. Bu yeni sistem, sürücülerin araçlarındaki çeşitli konfor ve güvenlik özelliklerinden yararlanabilmesi için abonelik ücreti ödemelerini gerektiriyor.
ABONELİK MODELİNİN YÜKSELİŞİ
Yeni nesil araçlarda, özellikle elektrikli modellerde daha sık gözlemlenen bu uygulama; koltuk ısıtma, otonom sürüş yetenekleri ve gelişmiş sürüş destek sistemleri gibi özellikleri kapsıyor. Sektör kaynaklarına göre, şerit takip sistemi, otomatik direksiyon kontrolü, park yardımcısı ve şehir içi sürüş destekleri gibi donanım paketlerinin aylık ortalama 5 bin TL'ye sunulması bekleniyor. Uzmanlar, bu abonelik modelinin önümüzdeki dönemlerde daha geniş bir alanı kapsayacağını öngörüyor.
- 04:43Avrupa'ya ayak uyduramadık: Türkiye'nin satın alma gücü endişe verici derecede düştü
- 04:33AB ve Hindistan'dan dev anlaşma için tarih belirlendi
- 04:24Meloni'den şaşırtan itiraf: 'Son sigaralarımızı Japonya'da birlikte içmiştik
- 04:14Tarihi deniz feneri, Kadıköy'de daire fiyatına satılıyor!
- 03:51Çölün ortasında koşan atın sırrı: Güneş enerjisi devrimi




