Şanghay'da deniz altında enerji verimli veri merkezi kuruluyor

Şanghay açıklarında deniz altında inşa edilen veri merkezi, enerji verimliliğini artırarak aşırı ısınmayı önlemeyi amaçlıyor. Proje 2026'da rüzgar enerjisiyle desteklenecek.
Şanghay açıklarındaki Lin-gang bölgesinde gerçekleştirilen projede, deniz altında yer alan özel kapsüllerle bir veri merkezi inşa ediliyor. Bu kapsüller, içlerinde yüzlerce sunucu barındırarak, denizin doğal serinliğinden faydalanarak aşırı ısınmayı önlüyor.

ENERJİ TASARRUFU HEDEFLENİYOR
Yetkililerin verdiği bilgilere göre, bu yenilikçi sistem sayesinde enerji tüketiminin önemli ölçüde azaltılması mümkün olacak. Projede kullanılan veri kapsüllerinin toplam ağırlığı yaklaşık 1300 ton olarak belirtiliyor. Her kapsül, 24 sunucu rafı ile birlikte birçok yüksek performanslı işlemciyi aynı anda çalıştırma kapasitesine sahip. Bu sistem, yapay zeka işlemleri ve büyük veri altyapıları için özel olarak tasarlandı.
YENİLİKÇİ SOĞUTMA YÖNTEMİ
Uzmanlar, geleneksel veri merkezlerinde enerji tüketiminin büyük bir kısmının soğutma için harcandığını vurguluyor. Ancak bu deniz altı sistemi, okyanus suyunu doğal bir soğutucu olarak kullanarak enerji verimliliğini artırmayı hedefliyor. Çin’in bu projesi, ticari ölçekte geliştirilen ilk büyük deniz altı veri merkezi olma özelliği taşıyor ve 2023 yılında devreye alınan sistemin, 2026 yılında rüzgar enerjisi destekli olarak faaliyete geçmesi planlanıyor.
- 06:31Atacama Çölü'nde tarihi keşif: Kuraklığın gerçek yaşı belirlendi
- 06:21Çin'den dev altyapı hamlesi: 770 bin km'lik hat yenileniyor, akıllı sistemler geliyor
- 06:11A Milli Futbol Takımı, Avustralya maçı için çalışmalara hız verdi
- 06:025 yıldır suskun kalan Alzheimer hastası, psilosibinle yeniden hayata tutundu: Mucizevi iyileşme!
- 05:52Uluslararası Ceza Mahkemesi başsavcısı Karim Khan görevden alındı




