Şanghay'da deniz altında enerji verimli veri merkezi kuruluyor

Şanghay açıklarında deniz altında inşa edilen veri merkezi, enerji verimliliğini artırarak aşırı ısınmayı önlemeyi amaçlıyor. Proje 2026'da rüzgar enerjisiyle desteklenecek.
Şanghay açıklarındaki Lin-gang bölgesinde gerçekleştirilen projede, deniz altında yer alan özel kapsüllerle bir veri merkezi inşa ediliyor. Bu kapsüller, içlerinde yüzlerce sunucu barındırarak, denizin doğal serinliğinden faydalanarak aşırı ısınmayı önlüyor.

ENERJİ TASARRUFU HEDEFLENİYOR
Yetkililerin verdiği bilgilere göre, bu yenilikçi sistem sayesinde enerji tüketiminin önemli ölçüde azaltılması mümkün olacak. Projede kullanılan veri kapsüllerinin toplam ağırlığı yaklaşık 1300 ton olarak belirtiliyor. Her kapsül, 24 sunucu rafı ile birlikte birçok yüksek performanslı işlemciyi aynı anda çalıştırma kapasitesine sahip. Bu sistem, yapay zeka işlemleri ve büyük veri altyapıları için özel olarak tasarlandı.
YENİLİKÇİ SOĞUTMA YÖNTEMİ
Uzmanlar, geleneksel veri merkezlerinde enerji tüketiminin büyük bir kısmının soğutma için harcandığını vurguluyor. Ancak bu deniz altı sistemi, okyanus suyunu doğal bir soğutucu olarak kullanarak enerji verimliliğini artırmayı hedefliyor. Çin’in bu projesi, ticari ölçekte geliştirilen ilk büyük deniz altı veri merkezi olma özelliği taşıyor ve 2023 yılında devreye alınan sistemin, 2026 yılında rüzgar enerjisi destekli olarak faaliyete geçmesi planlanıyor.
- 15:53Yaz sıcakları bastırıyor: Ülke genelinde hafta sonu yağmur var, ama sonra kuraklık başlıyor!
- 15:42Menemen’de doğal gaz seferberliği müjdesi verildi
- 15:32Toparlar'a nefes aldıracak su projesi tamamlanmak üzere
- 15:22Zelenski'nin haberinin olmadığı operasyon: Rusya'ya ağır darbe
- 15:11Dörtyol'da çalınan motosiklet parçalarıyla yakalanan 3 şüpheliden 2'si tutuklandı






