İtalya'da 1930'lu yıllarda Benito Mussolini'nin yönetimi altında başlatılan ağaçlandırma kampanyası, günümüzde büyük bir doğa felaketine yol açtı.
ARAŞTIRMALARIN ŞOK EDİCİ SONUÇLARI
Lozan ve Milano Üniversiteleri'nden bilim insanları, Como Gölü çevresindeki dağlık alanlarda beş ay süren araştırmalarında, tek tip ormanların yaratılması amacıyla yok edilen eşsiz dağ çayırlarının ve biyolojik çeşitliliğin ağır bir darbe aldığını ortaya koydular. Yapay olarak dikilen milyonlarca ladin ağacının, bölgedeki bitki çeşitliliğini yarı yarıya azalttığı ve








