• satrroıad dörüm
EKONOMİ
Yayınlanma : 23 Haziran 2026 13:25

Muğla Büyükşehir, güneş enerjisiyle çevre dostu bir geleceğe adım atıyor

Muğla Büyükşehir, güneş enerjisiyle çevre dostu bir geleceğe adım atıyor
Muğla Büyükşehir Belediyesi, güneş enerjisi santrallerini artırarak çevre dostu enerji üretimini sürdürüyor ve karbon salımını azaltmayı hedefliyor.
Muğla Büyükşehir, güneş enerjisiyle çevre dostu bir geleceğe adım atıyor

Muğla Büyükşehir Belediyesi, Türkiye'nin ilk lisanslı güneş enerjisi santraline sahip olarak çevre dostu enerji yatırımlarını artırmaya devam ediyor.

sempati mobilya

Muğla Büyükşehir, güneş enerjisiyle çevre dostu bir geleceğe adım atıyor 1

YENİ TESİSLERLE YATIRIMLAR ARTACAK

Menteşe Denizova Mahallesi'nde kurulan güneş tarlasının enerji üretimi, hem çevre koruma hem de belediye bütçesine büyük katkılar sağlıyor. Muğla Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Aras, bu yıl içerisinde MUSKİ bünyesinde hayata geçirdikleri güneş enerjisi santrallerine iki yeni tesis ekleyerek toplam sayıyı 10'a çıkardıklarını açıkladı.

Muğla Büyükşehir, güneş enerjisiyle çevre dostu bir geleceğe adım atıyor 2

ÇEVREYİ KORUYAN YATIRIMLAR

Başkan Aras, 45 günlük kısa bir süre içinde 4.2 milyon kilovat saat enerji üreterek 23 milyon TL'nin üzerinde tasarruf sağladıklarını ve 3 bin 375 ton karbon salımını engellediklerini vurguladı. Yenilenebilir enerji yatırımları, daha düşük maliyet, daha temiz bir çevre ve sürdürülebilir bir gelecek için önemli bir adım olarak değerlendiriliyor. Gelecek nesiller için yeşil dönüşümü benimseyen Muğla, bu yatırımlarla çevresel kazanımlarını artırmayı hedefliyor.