Kalp hastalarına kritik uyarı: İyileştim düşüncesi tehlikeli

Kalp hastalarının iyileştim algısı, hayati riskler taşıyor. Prof. Dr. Abdi Sağcan, ameliyat sonrası dönemin önemine dikkat çekerek, yaşam tarzı değişikliklerinin şart olduğunu belirtti.
Kalp hastalığı olan bireyler için yapılan müdahalelerin ardından, hastalığın tamamen bittiği algısı büyük bir yanılgıdır. Medicana Sağlık Grubu Kardiyoloji ve İç Hastalıkları Bölümü’nden Prof. Dr. Abdi Sağcan, bu yanlış algının hayati riskleri beraberinde getirdiğini vurguluyor.
HASTALIK TAMAMEN GİTMİYOR
Prof. Dr. Sağcan, yapılan operasyonların mevcut tıkanıklıkları düzeltmekten öteye gitmediğini belirterek, hastaların ilaçlarını aksatmaları ve eski yaşam alışkanlıklarına geri dönmelerinin süreci olumsuz etkilediğini ifade ediyor. Dünya genelinde iskemik kalp hastalıklarının, küresel ölümlerin yüzde 13’ünü oluşturduğunu ve Türkiye'de dolaşım sistemi hastalıklarının ölümler arasında yüzde 36 oranında yer aldığını hatırlatıyor.
AMELİYAT SONRASI DÖNEMİN ÖNEMİ
Ameliyat sonrası dönem, kalp hastaları için en az operasyon kadar önemli. Prof. Dr. Sağcan, bypassın hastalığı tamamen ortadan kaldırmadığını, yalnızca tıkanıklıkları gidermeye yönelik bir işlem olduğunu belirtiyor. Hastaların kolesterol düşürücü ve kan sulandırıcı ilaçlarını düzenli kullanmaları, sağlıklı beslenmeleri ve düzenli egzersiz yapmaları gerektiği konusunda uyarıyor. Bu süreç, hastalığın yönetiminde kritik bir rol oynuyor.
- 16:44Robotlar işçi kıyımına mı yol açıyor? GM'de 1000 işçi kovuldu, ortalık karıştı
- 16:33Elon Musk'ın halka arzı: Kazanç ve kaybın iç içe geçtiği bir dönem
- 16:23BUSKİ'de sular durulmuyor: Görevden almalar ve yeni atamalarla bürokraside deprem
- 16:13Türk halı sektörü, TİM ile stratejik yol haritasını paylaştı
- 16:03Altın uzmanlarından kritik tarih: Eylül ayında şahlanış mı başlıyor?







