İsviçre'de tarihi zirve: ABD ve İran, 10 yıl sonra aynı masada

İsviçre'de düzenlenen zirve, ABD ve İran'ın 10 yıl sonra aynı masada buluşmasına sahne oldu. Ancak taraflar arasındaki mesafe, soğuk bir diplomasi ile korundu.
Luzern Gölü’nün huzurlu atmosferi, bugün küresel diplomasinin en yüksek gerilimine ev sahipliği yapıyor. ABD ve İran heyetleri, savaş sonrası normalleşme ve bölgesel güvenlik konularını ele almak üzere Bürgenstock’ta gerçekleştirdiği zirve, tarafların aynı salonda bulunmasına rağmen diplomatik mesafeyi koruduğu "soğuk bir başlangıca" sahne oldu.
İKİ ÜLKE ARASINDA TARİHİ GÖRÜŞMELER
İki ülke arasında imzalanan mutabakat zaptının ardından başlayan bu yeni süreç, 10 yıl sonra bir ilki temsil ediyor. Görüşmeler, bölgesel istikrar, ekonomik yaptırımların geleceği ve savaş sonrası dönemin mimarisini şekillendirmeyi hedefliyor. ABD heyetine Başkan Yardımcısı JD Vance liderlik ederken, İran tarafını ise Meclis Başkanı Muhammed Bakır Galibaf ve Dışişleri Bakanı Abbas Arakçı temsil ediyor.
SOĞUK DİPLOMASİ VE TEMKİNLİ BEKLEYİŞ
Zirve, Katar ve Pakistan’ın arabuluculuk faaliyetleriyle desteklenmiş olsa da, doğrudan diyalogdan ziyade temkinli bir bekleyişe odaklanmış durumda. Zirveden yansıyan kareler, tarafların diplomatik protokollerdeki "soğukluğu" tercih ettiğini kanıtlar nitelikte. İran heyetinin salona girişinde ABD tarafına yönelmemesi ve her iki ülkenin ortak fotoğraf vermekten kaçınması, güven krizinin derinliğini yansıtıyor. JD Vance’in İranlı yetkilileri uzaktan takip ettiği anlar, müzakere masasında esen rüzgarları özetler gibiydi.
- 08:173 milyonluk ada şimdi servet değerinde: 'Bira Kutusu Adası' turistlerin gözdesi oldu
- 08:09Emeklilere müjde: En düşük emekli aylığı 23 bin TL'ye yükselebilir
- 07:56Sosyetik Koçak ailesinde deprem: Vasi atanması talebiyle ipler gerildi!
- 07:48Ufuk Özkan, sağlık mücadelesinin ardından neşesini geri kazandı
- 07:39Audi A8'e veda: 88 adetlik özel seriyle efsane kapanıyor




