DÜNYA
Yayınlanma : 26 Nisan 2026 04:22
İngiltere'de hemşireler, doktor açığını kapatmak için devreye giriyor

İngiltere'de hastanelerdeki doktor açığı nedeniyle hemşireler, kritik görevleri üstlenmeye başladı. Bu durum, sağlık hizmetlerinin kalitesini tehlikeye atıyor.
İngiltere'de hastanelerde yaşanan doktor açığı, hemşirelerin ‘yedek doktor’ olarak görev üstlenmesine yol açtı. Bu durum, sağlık hizmetlerinin kalitesinin düşeceği endişelerini beraberinde getiriyor.
DOKTOR YERİNE HEMŞİRE
The Guardian gazetesinin haberine göre, İngiliz Tabipler Birliği'nin (BMA) verileri doğrultusunda, kıdemli hemşirelerden oluşan ‘ileri düzey uygulayıcılar’ acil servisler, yoğun bakım ve yenidoğan üniteleri gibi kritik alanlarda doktorların yerini alıyor. Hastanelerin neredeyse yarısı, doktor nöbetlerindeki boşlukları kapatmak için bu uygulayıcıları kullanıyor.
BMA, doktor olmayanların tıbbi rollerde kullanılmasının güvenli olmadığını belirtiyor. Dr. Mel Ryan, doktor ile ileri düzey uygulayıcılar arasındaki eğitim farkının büyük olduğunu ve bu durumun kabul edilemez olduğunu ifade etti. Ayrıca, NHS kurumları, bu uygulayıcıların hastaları tedavi etme ve test yapma yetkisine sahip olduğunu doğruladı. Ancak, bazı vakalarda hatalı teşhisler hasta ölümleriyle sonuçlandı.
- 20:07Bursa'da kontrolden çıkan araç kaza yaptı, anlar kamerada
- 19:58Denizli'yi bekleyen şok: Kuvvetli sağanak ve dolu için 'sarı' alarm!
- 19:49Bilal Erdoğan: Gençler kendi kültürlerini tanımalı
- 19:39Nashville, yeraltı devrimiyle tanışıyor: Musk'ın tünel makinesi 24 saatte toprağın altına iniyor
- 19:30OPEC, 2050'de enerji tüketiminde büyük artış bekliyor




