Emekli maaş zammı, 3 Temmuz'da açıklanacak olan haziran ayı enflasyon verileriyle netlik kazanacak. Milyonlarca emeklinin gözü, temmuz zammına çevrilmişken, refah payı konusundaki belirsizlikler de sürüyor.
REFAH PAYI BELİRSİZLİĞİ
En düşük emekli maaşı olan 20 bin liralık taban aylığın artışı, 3 Temmuz’da açıklanacak enflasyon oranları sonrasında yapılacak. Ancak bu artışın yasal düzenlemelerle desteklenmesi gerekiyor. Refah payının eklenip eklenmeyeceği ise, TÜİK'in enflasyon verilerinin açıklanmasının ardından gerçekleşecek toplantıda karara bağlanacak.
KANUNİ DÜZENLEME GEREKİYOR
En düşük emekli maaşının artırılması için TBMM’de kanuni bir düzenleme yapılması şart. Geçtiğimiz günlerde gerçekleştirilen düzenleme ile 1 Ocak 2026 itibarıyla SSK ve Bağkur’lular için en düşük emekli maaşı 20 bin TL olarak belirlenmişti. Temmuz ayında yapılacak zam için ise, 3 Temmuz’da açıklanacak olan ilk 6 aylık enflasyon oranının sonuçları bekleniyor. Yetkililer, SSK ve Bağkur ile memur ve memur emeklilerine yapılacak zam oranlarının farklılık gösterdiğine dikkat çekiyor. En düşük emekli maaşına yapılacak zamda genellikle memur emeklisine yapılan zam oranının esas alındığı, hangi oranın yüksekse onun dikkate alınacağı ifade ediliyor. CNN Türk muhabiri Melike Görür Demirkıran, emekli maaşlarına yapılacak zamda refah payının eklenmesinin beklenmediğini belirtti.








