Yağışlar, bağ hastalıklarını artırdı: Üreticilere kritik uyarı

Manisa'nın Salihli ilçesinde yağışlı hava, bağ hastalıklarını artırdı. Tarım ve Orman Müdürlüğü, üreticilere ilaçlama yapmaları için uyarıda bulundu.Yağışlar, bağ hastalıklarını artırdı: Üreticilere kritik uyarı
Manisa'nın Salihli ilçesinde etkili olan yağışlı ve nemli hava, bağlarda hastalık riskini önemli ölçüde artırdı.

ÜRETİCİLER İÇİN CİDDİ TEHDİT
Tarım ve Orman Müdürlüğü, özellikle külleme, mildiyö ve ölükol hastalıklarına karşı üreticileri 7-10 Mayıs tarihleri arasında ilaçlama yapmaları konusunda uyardı. Bu önlemlerin alınmaması durumunda ciddi ürün kayıpları yaşanabileceği belirtildi. Üreticilerin, bu dönemde hava koşullarını dikkate alarak hareket etmeleri gerektiği vurgulandı.

HASTALIKLARA KARŞI ZAMANINDA MÜDAHALE ŞART
Açıklamada, son günlerde nemli hava şartlarının bağlarda hastalık riskini artırdığına dikkat çekildi. Özellikle ölükol hastalığı için uygun ortamın devam ettiği ifade edilirken, üreticilerin mücadeleyi ihmal etmemeleri gerektiği vurgulandı. Bu bağlamda, çiçek öncesi tomurcuk dönemi ile çiçek sonrası ince koruk döneminin, külleme hastalığı açısından en hassas süreçler olduğu belirtildi.
- 12:07Akbank+ programı, 5 girişimi ekosisteme kazandırarak 2 milyon doları aşan yatırımla çığır açıyor
- 11:59Bursa'da hareket yaşını öğren kampanyasına büyük ilgi
- 11:50Çilingir altın buldu, hayatı kabusa döndü: Yamashita'nın lanetli hazinesi
- 11:41Altına olan ilgi azalıyor, gayrimenkul yeni gözde yatırım
- 11:33Ordu'da dehşet anları: Otomobil kontrolden çıktı, direkleri ve ağaçları biçti, 4 kişi yaralandı






