İsviçre merkezli bir şirket, kullanılmayan demiryolu raylarının arasını enerji üretiminde kullanma hedefiyle çarpıcı bir projeye imza attı.

PİLOT UYGULAMA BUTTES'TE HAYATA GEÇİRİLDİ
Projenin ilk aşaması, İsviçre’nin Neuchâtel kantonundaki Buttes bölgesinde 100 metrelik aktif demiryolu hattında gerçekleştirildi. Bu sistemde toplam 48 güneş paneli kullanılıyor. Paneller, özel bir ray bakım treni sayesinde rayların arasına yerleştiriliyor ve gerektiğinde hızlı bir şekilde sökülebiliyor. Böylece, demiryolu operasyonları durdurulmadan bakım çalışmaları yapılabiliyor.
ENERJİ ÜRETİMİ YEREL ŞEBEKEYE AKTARILIYOR
Pilot sistemin kapasitesi yaklaşık 18 kW olup, yılda yaklaşık 16 megavatsaat elektrik üretmesi bekleniyor. Üretilen enerji, yerel elektrik şebekesine aktarılıyor. Uzmanlar, bu sistemin en önemli özelliğinin, yeni arazi ihtiyacı oluşturmadan mevcut altyapı üzerinden enerji üretme imkânı sunduğunu vurguluyor. Şirketin CEO’su Joseph Scuderi, projenin başarılı olması halinde bu teknolojinin İsviçre genelindeki demiryollarına yayılabileceğini belirtiyor.







