Enerji devrimi: Demiryolu rayları arasına güneş panelleri yerleştiriliyor

İsviçre'de kullanılmayan demiryolu raylarının arasına güneş panelleri yerleştirilerek enerji üretimi hedefleniyor. Proje, yerel elektrik şebekesine enerji aktaracak.
İsviçre merkezli bir şirket, kullanılmayan demiryolu raylarının arasını enerji üretiminde kullanma hedefiyle çarpıcı bir projeye imza attı.

PİLOT UYGULAMA BUTTES'TE HAYATA GEÇİRİLDİ
Projenin ilk aşaması, İsviçre’nin Neuchâtel kantonundaki Buttes bölgesinde 100 metrelik aktif demiryolu hattında gerçekleştirildi. Bu sistemde toplam 48 güneş paneli kullanılıyor. Paneller, özel bir ray bakım treni sayesinde rayların arasına yerleştiriliyor ve gerektiğinde hızlı bir şekilde sökülebiliyor. Böylece, demiryolu operasyonları durdurulmadan bakım çalışmaları yapılabiliyor.
ENERJİ ÜRETİMİ YEREL ŞEBEKEYE AKTARILIYOR
Pilot sistemin kapasitesi yaklaşık 18 kW olup, yılda yaklaşık 16 megavatsaat elektrik üretmesi bekleniyor. Üretilen enerji, yerel elektrik şebekesine aktarılıyor. Uzmanlar, bu sistemin en önemli özelliğinin, yeni arazi ihtiyacı oluşturmadan mevcut altyapı üzerinden enerji üretme imkânı sunduğunu vurguluyor. Şirketin CEO’su Joseph Scuderi, projenin başarılı olması halinde bu teknolojinin İsviçre genelindeki demiryollarına yayılabileceğini belirtiyor.
- 14:00Alaşehir'de gölete giren çocuk hayatını kaybetti
- 13:50Dünya yanarken buz kesen gizem: Kuzey Atlantik'teki 'Cold Blob' alarm veriyor!
- 13:41İzmir'de çocuklar için sanat dolu bir etkinlik gerçekleştirildi
- 13:31Girişimci kadınlar Bursa'da buluştu: E-ticaretin sırları ve yapay zeka konuşuldu
- 13:21Yeşilçam'ın efsanesi Gülşen Bubikoğlu'ndan doğal görüntü: Sosyal medyada ilgi topladı



