Çanakkale İl Tarım ve Orman Müdürlüğü, bağ üreticilerini külleme hastalığına karşı dikkatli olmaları konusunda uyardı.

KÜLLEME HASTALIĞI RİSKİ ARTIYOR
Ekipler, bağlarda külleme hastalığının riskli döneminin başladığını belirterek, sıcak ve nemli hava koşullarının hastalığın yayılımını artırdığını vurguladı. Genç sürgün, yaprak ve salkımlarda beyaz kül görünümü, kıvrılma ve gelişim geriliği gözlemlendiğinde, üreticilerin derhal müdahale etmeleri gerektiği ifade edildi.

AÇIKLAMALAR SOSYAL MEDYADA YER ALDI
Çanakkale İl Tarım ve Orman Müdürlüğü, sosyal medya hesabı üzerinden yaptığı açıklamada, "Bağlarınızı düzenli kontrol ediniz. Ruhsatlı bitki koruma ürünleri kullanınız. İlaçlamaları uygun zaman ve dozda yapınız. Rüzgarlı ve yağışlı havalarda ilaçlama yapmayınız. Ürün kaybı yaşamamak için üreticilerimizin gerekli tedbirleri almaları önemle duyurulur" ifadelerine yer verdi.







