Aldi'de şok: Dijital dönüşüm binlerce çalışanı işsiz bırakıyor

Aldi, dijital dönüşüm kapsamında 'Aldi DX' biriminde binlerce çalışanı işten çıkaracak. Gönüllü ayrılıklar için sosyal paketler sunulacak.
Almanya'nın önde gelen perakende zincirlerinden Aldi, dijitalleşme hamleleriyle adından söz ettirirken, bu dönüşümün bedelini binlerce çalışanıyla ödüyor. Mülheim an der Ruhr'daki genel merkezde yapılan bir çevrimiçi toplantıyla duyurulan radikal kararlar, grubun dijital dönüşüm birimi 'Aldi DX'i adeta yerle bir edecek.
Aldi DX'te binin üzerinde iş kaybı
Sektör kaynaklarına göre, tasfiyesi planlanan toplam 1250 pozisyonun 1000'den fazlası 'Aldi DX' bünyesinde bulunuyor. Bu büyük küçülmenin ardında, şirketin operasyonel işlevlerini tek bir merkezi noktada toplama stratejisi yatıyor. Aldi Süd'ün operasyonlarını Salzburg'daki uluslararası holding merkezinde birleştirmesi ve yerel iştiraklerin faaliyetlerinin merkezi yapıya entegre edilmesiyle Almanya genelinde yaklaşık 500 ek pozisyonun daha tasfiye edilmesi öngörülüyor.
Sosyal paketlerle gönüllü ayrılık teşviki
Aldi Süd yönetimi, bu zorlu süreci çalışanların mağduriyetini en aza indirecek şekilde yönetmeyi amaçlıyor. Doğrudan iş akdi feshi yerine, çalışanlara cömert kıdem tazminatları ve özel sosyal paketler sunularak gönüllü ayrılmaları teşvik edilecek. Bu stratejik adım, perakende devinin maliyetleri düşürme ve teknolojik altyapısını daha verimli bir hale getirme vizyonunun bir parçası olarak görülüyor.
- 10:35Jeotermal Sektöründen EPDK'ya Çağrı: Hibrit Güç Limiti Yetersiz, Yüzde 20 Ek Tahsis Şart!
- 10:25Bakan Kurum, İzmit Körfezi'nde dip çamuru temizliğine dalış yaptı
- 10:14Şebnem Ferah İzmir'i fethetti: 6 yıl sonra dev sahnede unutulmaz gece!
- 10:05Rıza Tamer'in son stüdyo kaydı dinleyicilerle buluştu
- 09:55Dünya Kupası'nda hayal kırıklığı: Milliler Avustralya'ya 2-0 yenildi





