Koronavirüs hangi hastalığa sahip olan insanları daha çabuk öldürüyor?

Pandemi durumuna dönüşen Koronavirüs’ün en çok hangi hastalığa sahip insanları ölüme götürdüğü ortaya çıktı.
Koronavirüs, Çin’in ve iran’ın ardından Avrupa’ya yayılmaya ve can almaya devam ediyor. Özellikle İtalya’da ölüm oranlarının yüzde 10’a yaklaştığı hastalık yaşlı insanları daha çok etkilemesi ile biliniyordu. Ancak koronavirüs’ün sadece yaşlıları değil, aynı zamanda hasta insanlar üzerinde de etkili oldukları tespit edilmişti. Peki Koronavirüs en çok hangi hastalığı olan insanı ölüme götürüyor?
İtalya Sağlık Enstitüsü’nün ülkede koronavirüs bağlantılı hayatını kaybeden 2 bin 3 kişiyle ilgili yaptığı araştırmaya göre, yeni tip koronavirüsün yol açtığı COVID-19 hastalığından ölenlerin yaş ortalaması 79,5. Araştırmaya göre merkezi artık İtalya olan salgında ölenlerin yüzde 70’ini erkekler oluşturuyor.
70 YAŞ ÜZERİ CİDDİ RİSK ALTINDA
Hayatını kaybeden 707 kişinin yaşlarının 70 ila 79 olduğunu açıklayan Enstitü, ölen 852 kişinin ise 80 ila 89 yaşlarında olduğunu tespit ettiklerine dikkat çekti. Enstitü, 198 korona ölümünde ise yaşın 90’dan daha yüksek olduğunun saptandığını bildirdi.
ÖNCELİKLİ SORUN HİPERTANSİYON HASTALIĞI
İtalya Sağlık Enstitüsü’nün uzmanları, koronavirüs sonucu ölenlerin daha önce geçirdiği sağlık sorunlarını da inceledi. Buna göre COVID-19’dan ölenlerin çoğunun öncelikli ortak sorunu yüksek tansiyon. Bunu diyabet ve koroner kalp hastalıkları izliyor.
- 13:25Muğla Büyükşehir, güneş enerjisiyle çevre dostu bir geleceğe adım atıyor
- 13:13Bursa polisi, 150 saatlik kamera takibiyle nefes kesti: Çalıntı 3 araç bulundu, 2 hırsız hapiste
- 13:03Petrol tahminleri sarsıldı: Brent fiyatlarında beklenmedik düşüş
- 12:53Göztepe'den öğrencilere karne hediyesi: Karneni getir, hediyeni kap!
- 12:44Karşıyaka'da transfer sezonu başlıyor, iç ve dış transfer hareketliliği artıyor






