• ceylan hafriyat
EKONOMİ
Yayınlanma : 07 Ekim 2026 00:00

Ocak 2027 emekli zammı için 3 senaryo

Ocak 2027 emekli zammı için 3 senaryo
SSK ve BAĞ-KUR emeklileri için Ocak 2027'de üç zam senaryosu var. En düşük emekli aylığı artışı için yasal düzenleme, memur ve memur emeklileri için toplu sözleşme belirleyici olacak.

Türkiye İstatistik Kurumu'nun (TÜİK) eylül ayı enflasyon verilerini açıklamasının ardından, yılın ikinci yarısına ait ilk üç aylık enflasyon rakamı netleşti. Temmuz, ağustos ve eylül aylarında kaydedilen enflasyonla birlikte, SSK ve BAĞ-KUR emeklileri için üç aylık zam oranı yüzde 5,57 olarak hesaplandı.

Zam oranları nasıl belirlenecek?

SSK ve BAĞ-KUR emeklilerinin Ocak 2027'de alacağı zam, temmuz-aralık dönemini kapsayan altı aylık enflasyon verilerine göre şekillenecek. Ekim, kasım ve aralık aylarında açıklanacak ek enflasyon rakamlarının ardından kesin zam oranı ortaya çıkacak. Yıl sonu enflasyonuna dair mevcut tahminler, emeklilerin Ocak 2027'de alabileceği zam oranları için üç farklı senaryo sunuyor. Merkez Bankası'nın yıl sonu enflasyon tahmini gerçekleşirse SSK ve BAĞ-KUR emeklilerinin zam oranı yüzde 8,70 olacak. Orta Vadeli Program'daki yüzde 28,4'lük yıl sonu enflasyon tahmini baz alındığında ise bu oran yüzde 9,04'e çıkacak. TCMB Piyasa Katılımcıları Anketi'ndeki yüzde 29,61'lik beklenti gerçekleşirse, zam oranı yüzde 10,06'ya ulaşacak.

En düşük emekli aylığı ve memur emeklileri

Şu anda 23 bin 552 lira olan en düşük emekli aylığı, kök aylıktan farklı bir mekanizmayla belirlendiği için otomatik olarak artmayacak. Bu tutarın yükseltilmesi için Meclis'te yeni bir yasal düzenleme yapılması gerekecek. Eğer en düşük emekli aylığı SSK ve BAĞ-KUR zam oranlarıyla eşleştirilirse, yüzde 8,70'lik senaryoda aylık yaklaşık 25 bin 600 liraya, yüzde 9,04'lük senaryoda 25 bin 680 liraya ve yüzde 10,06'lık senaryoda ise 25 bin 922 liraya çıkması bekleniyor. Memur ve memur emeklilerinin Ocak 2027 zammı ise toplu sözleşme farklarına göre hesaplanacak. 2026'nın ikinci yarısındaki yüzde 7'lik toplu sözleşme zammını aşan enflasyon farkına, 2027'nin ilk yarısı için belirlenen yüzde 5'lik toplu sözleşme zammı eklenecek. Bu çerçevede, memur ve memur emeklilerinin Ocak 2027 zammının yüzde 6,66 ile yüzde 8,01 arasında değişmesi ve en düşük memur emekli aylığının ise 33 bin 628 lira ile 34 bin 51 lira arasına yükselmesi öngörülüyor.