DÜNYA
Yayınlanma : 25 Haziran 2026 06:49
Kahve atıkları enerjiye dönüşüyor: Güney Kore'den devrim niteliğinde yöntem

Dünya genelinde her gün tonlarca üretilen kahve atıkları, çevresel sorunlara yol açarken, Güney Kore'den dikkat çeken bir çözüm geldi. YENİ TEKNOLOJİ İLE KAHVE ATIKLARI ENERJİYE DÖNÜŞÜYOR Kore Jeobilim ve Mineral Kayna...
Dünya genelinde her gün tonlarca üretilen kahve atıkları, çevresel sorunlara yol açarken, Güney Kore'den dikkat çeken bir çözüm geldi.

YENİ TEKNOLOJİ İLE KAHVE ATIKLARI ENERJİYE DÖNÜŞÜYOR
Kore Jeobilim ve Mineral Kaynaklar Enstitüsü (KIGAM) bünyesindeki bilim insanları, kahve atıklarını sadece 90 saniyede yüksek performanslı süper yakıtlara dönüştürmeyi başardı. Chemical Engineering Journal’da yayımlanan araştırma, yüksek nem sorununu ortadan kaldırarak enerji üretiminde devrim yaratacak bir yöntemi tanıttı.
PLAZMA TEKNOLOJİSİ İLE VERİM ARTIRILIYOR
Geleneksel yöntemlerde, biyokütle atıklarının enerjiye dönüştürülmesi için uzun ve maliyetli kurutma işlemleri gerekiyordu. Ancak Güney Koreli araştırmacılar,
- 08:27Renault Clio, Türkiye'de yılın otomobili seçildi
- 08:18Martı TAG'a erişim engeli geldi ama taksiciler tam istediğini alamadı
- 08:07Finlandiya'nın mutluluğunun sırrı: Günlük hayatta bu 4 cümle ile yaşıyorlar
- 07:58Şimşek ve Karahan Londra'da: Yatırımcılarla görüşme trafiği başlıyor
- 07:48Macquarie Adası'nda iklim değişikliği alarmı: 75 yıl boyunca sessizce izlendi






