Hürmüz Boğazı, 11 Mayıs'ta son 9 günde kaydedilen en yüksek ticari gemi geçişini gerçekleştirdi.
GEÇİŞ SAYISINDA ARTIŞ
AA muhabirinin veri analitik şirketi Kpler'in verilerine dayanan raporuna göre, Hürmüz Boğazı'ndan dün toplamda 10 ticari gemi geçti. Bu geçiş, 2 Mayıs'ta kaydedilen 14 gemilik en yüksek geçişin ardından gerçekleşti. Dün geçiş yapan 10 geminin 5'i Körfez'den çıkış yaparken, diğer 5'i ise Körfez'e giriş yaptı.
YÜK ÇEŞİTLİLİĞİ
Dün geçen gemilerin 7'si ise kuru yük, LPG, temiz petrol ürünleri ve tahıl ile yüklüydü. Gemilerin çoğu İran, Irak, Birleşik Arap Emirlikleri ve Umman arasında hareket ederken, Arjantin'den gelen Star Nasia ve Kanada'dan gelen Star Despoina isimli gemiler İran'a tahıl taşıdı. Ancak, ticari gemi geçişlerinin ABD/İsrail-İran savaşından önceki döneme kıyasla hala yüzde 95 oranında düşük seyrettiği gözlemleniyor.








