Dünyanın en büyük altın tüketicisi olan Hindistan, dış ticaret açığını kontrol altına almak ve yerel para birimi rupiyi korumak amacıyla altın ve gümüş ithalatına yönelik gümrük vergilerini radikal bir şekilde artırdı.
VERGİ ORANI İKİ KATINA ÇIKTI
Hükümet tarafından alınan sürpriz kararla, değerli metallerde uygulanmakta olan ithalat vergisi yüzde 6'dan yüzde 15'e çıkarıldı. Bu sert hamle, artan ithalat hacmini sınırlamak ve ülkenin döviz rezervleri üzerindeki baskıyı hafifletmek amacıyla gerçekleştirildi.
İTHALATTAKİ YÜKSELİŞ DENGELERİ TEHDİT EDİYOR
Analistler, vergi oranındaki bu ani artışın iç piyasadaki talebi ciddi oranda zayıflatabileceğini ve tüketicilerin alımlarını uzun bir süre ertelemek zorunda kalacağını öngörüyor. Başbakan Narendra Modi'nin, halka yaptığı "bir yıl boyunca altın alımından kaçınma" çağrısının hemen ardından gelen bu vergi artışı, ekonomi yönetiminin ithalatı kontrol altına alma kararlılığını bir kez daha gösterdi.








