• satrroıad dörüm
POLİTİKA
Yayınlanma : 26 Haziran 2026 14:22
Düzenleme : 26 Haziran 2026 14:32

Bodrum'da döküm sahası krizi büyüyor! Hafriyatçılardan çağrı geldi "Muhatap bulamıyoruz, çözüm istiyoruz"

Bodrum'da döküm sahası krizi büyüyor! Hafriyatçılardan çağrı geldi
Sektör temsilcileri, günlerdir Bodrum Büyükşehir Belediyesi ve Bodrum Belediyesi yetkilileriyle görüşmeye çalıştıklarını ancak sorunlarına çözüm üretecek bir muhatap bulamadıklarını belirtti.

Bodrum'daki hafriyat döküm sahasında yaşanan belirsizlik nedeniyle bir araya gelen sektör temsilcileri, yetkililere seslenerek yaşadıkları mağduriyetin bir an önce giderilmesini istedi.

sempati mobilya

Sektör temsilcileri, günlerdir Bodrum Büyükşehir Belediyesi ve Bodrum Belediyesi yetkilileriyle görüşmeye çalıştıklarını ancak sorunlarına çözüm üretecek bir muhatap bulamadıklarını belirtti.

bugün tesisi önünde bir araya gelen kamyoncular adına açıklama yapan Engin  Karabaş, "Burada yüzlerce insan mağdur. Ne Bodrum Belediye Başkanı ne de Büyükşehir Belediye Başkanı ile görüşebiliyoruz. Tek bir kişiyle muhatap oluyoruz ancak bize herhangi bir çözüm sunulmuyor." ifadelerini kullandı.

444 48 01 Çözüm Merkezi'ni defalarca aradıklarını söyleyen Karabaş, kendilerine Milas'ın adres gösterildiğini ancak Milas'taki döküm sahasının Bodrum'dan gelen hafriyatı kabul etmediğini dile getirdi.

 

"Malzememizi kamyonlara yüklüyoruz ama nereye dökeceğimizi bilmiyoruz. Kaçak döküm yapmak istemiyoruz. Ormana mı dökelim, yol kenarına mı bırakalım? Biz yasal şekilde çalışmak istiyoruz." Karabaş, yaşanan belirsizliğin hem firmaları hem de devam eden inşaatları durma noktasına getirdiğini ifade etti.

 

Karabaş, döküm sahasının kapatılacağının kendilerine sadece iki gün önceden bildirildiğini belirterek, "Çarşamba günü saha kapanacak denildi. Peki yerine alternatif bir saha gösterildi mi? Hayır. Tamamen kendi imkanlarımızla çözüm bulmamız bekleniyor." dedi. Kış aylarında yağış nedeniyle mevcut sahanın sık sık kapatıldığını da hatırlatan sektör temsilcileri, bunun uzun süredir devam eden bir sorun olduğunu vurguladı.

 

Ayrıca döküm hizmeti için belediyeye düzenli olarak ücret ödediklerini belirten Karabaş, "Borcu olan zaten içeri alınmıyor. Biz bu hizmeti ücretsiz almıyoruz, parasını ödüyoruz. Buna rağmen bugün ortada kaldık." ifadelerini kullandı.

 

Belediye'ye ait araçların sahaya giriş yaptığını gördüklerini de iddia eden Karabaş, özel sektör araçlarının ise içeri alınmadığını öne sürdü.

 

Yetkililer tarafından İslamhanelerinde yeni bir aktarım sahası açılacağı yönünde bilgi verildiğini ancak bunun özel sektör araçlarını kapsayıp kapsamadığı konusunda net bir açıklama yapılmadığını belirten hafriyatçılar, sürecin ne zaman tamamlanacağına ilişkin de kendilerine kesin bir tarih verilmediğini söyledi.

Açıklamanın sonunda yetkililere çağrıda bulunan Karabaş, "Eğer yeni saha 10-15 gün sonra açılacaksa, mevcut saha o süre boyunca açık kalsın. Biz de işlerimizi planlayalım, müşterilerimizi bilgilendirelim. Kimsenin mağdur olmasını istemiyoruz. Tek talebimiz net bir takvim ve kalıcı bir çözüm." diyerek çağrılarını yineledi.

 

 

Emin Gers isimli vatandaş ise mağdur olduklarını ifade ederek "Bizim tek istediğimiz bir muhatap. Eğer bir karar alındıysa, bunun gerekçesi açıkça anlatılsın. Başkansa başkan, başkan yardımcısıysa başkan yardımcısı gelsin, burada bizimle yüz yüze konuşsun. Masa başından bu işler yönetilmez." dedi.

 

Sektörde çalışan yüzlerce kişinin mağdur edildiğini savunan Emin Gers, yaşanan sürecin birçok ailenin geçimini doğrudan etkilediğini belirterek, "Burada çalışan insanların kirası var, elektrik faturası var, çocuk okutan insanlar var. Herkes ekmeğinin peşinde. Bu insanların mağdur edilmesine kimsenin hakkı yok." dedi.

Sorunun çözümü için yetkililerin sahaya gelerek sektör temsilcileriyle doğrudan görüşmesi gerektiğini vurgulayan Gers, "Biri gelsin bizimle konuşsun. Oturalım, çözümü birlikte üretelim. Ama ortada muhatap yok." ifadelerini kullandı.

 

Gers, yeni döküm sahası hazır hale gelinceye kadar mevcut sahanın yeniden açılmasını talep ederek, "Ya burası tekrar hizmete açılsın ya da yeni saha faaliyete geçene kadar geçici bir çözüm üretilsin. Tek isteğimiz işimizi yasal şekilde sürdürebilmek." çağrısında bulundu.