Bilecik'te binlerce askerin gözünden su tasarrufu: Geleceğe bilinçli adım!

Bilecik'te 2.927 bedelli askere, Tarım ve Orman Bakanlığı'nın su verimliliği seferberliği kapsamında su tasarrufu ve verimli kullanım eğitimleri verildi. Amaç, askerlerin su bilincini artırmak.
Bilecik Jandarma Eğitim Alay Komutanlığı'nda eğitim gören tam 2 bin 927 bedelli asker, su verimliliği konusunda özel bir eğitime tabi tutuldu.

SU KAYNAKLARI TEHLİKE ALTINDA
Tarım ve Orman Bakanlığı'nın başlattığı Su Verimliliği Seferberliği çerçevesinde, Bilecik İl Tarım ve Orman yetkilileri tarafından verilen eğitimde, küresel ve ulusal düzeyde su kaynaklarının giderek azaldığına vurgu yapıldı. Mevcut su kullanım alışkanlıklarının sürdürülebilir olmadığı ve iklim değişikliği ile kuraklığın gelecekte ciddi riskler barındırdığı konusunda askerler bilgilendirildi.
PRATİK BİLGİLERLE TASARRUF YÖNTEMLERİ
Eğitim programı kapsamında, bedelli askerlere günlük yaşamda ve tarımsal faaliyetlerde su tasarrufu yapmanın önemi, suyun verimli kullanımı, su kaçaklarının önlenmesi ve doğru sulama teknikleri gibi hayati önem taşıyan pratik bilgiler aktarıldı. Bu sayede askerlerin, suyun kıymetini daha iyi anlamaları ve bu bilinci yaymaları hedefleniyor. Bilecik İl Tarım ve Orman yetkilileri, bu eğitimin temel amacının bedelli askerlerin suyun değeri ve tasarruf yöntemleri konusunda bilinçlenmesini sağlamak olduğunu belirttiler.
- 05:15Gizli yeraltı yapısı 16 yıl sonra gün yüzüne çıktı: Dağın derinliklerindeki muhteşem mimari
- 05:05Uganda'dan Türk şirketine şok: 3.2 milyar dolarlık proje tehlikede
- 04:56Yeni BMW X5 ile otomotiv dünyasında devrim niteliğinde değişimler kapıda
- 04:43Avrupa'ya ayak uyduramadık: Türkiye'nin satın alma gücü endişe verici derecede düştü
- 04:33AB ve Hindistan'dan dev anlaşma için tarih belirlendi



