• ceylan hafriyat
EKONOMİ
Yayınlanma : 05 Ekim 2026 22:47

2027 için vergi tarifesi netleşiyor: Zam oranları belirleniyor

2027 için vergi tarifesi netleşiyor: Zam oranları belirleniyor
2027 yılı için vergi tarifesi belirleniyor. Yeniden değerleme oranı, Ekim ayı enflasyon rakamlarıyla netleşecek ve çeşitli vergi istisna sınırlarını etkileyecek.

Vergi Usul Kanunu çerçevesinde her yıl belirlenen yeniden değerleme oranının kesinleşmesine kısa bir süre kaldı.

Yeni oran 1 Ocak 2027'den itibaren geçerli olacak

2026 yılı için uygulanan yüzde 25,49 oranı, 2026 Eylül ayı itibarıyla yüzde 27,81 seviyesine yükseldi. Ekim ayı enflasyon rakamlarının açıklanmasıyla kesinleşecek olan yeni oran, 1 Ocak 2027 tarihinden itibaren yürürlüğe girecek. Cumhurbaşkanı, mevzuat gereği bu oranı artırma veya azaltma yetkisine sahip.

Yemek ve ulaşım giderleri etkilenecek

Yeniden değerleme oranındaki artış, çalışanlara sunulan yemek ve ulaşım giderlerinin vergi istisna sınırlarını doğrudan etkileyecek. Şu anda KDV hariç 301,20 TL (KDV dahil 330 TL) olarak belirlenen günlük yemek bedeli istisnası ve ulaşım bedeli istisnası, yeni oran dikkate alınarak yeniden hesaplanacak. Ayrıca, gayrimenkul ve menkul sermaye iratlarına ilişkin beyan ve istisna sınırları da güncellenecek.