Salihli'de yağışlar, üzüm üreticilerini tehdit eden ölükol riskini artırdı
- 6 / 1
Salihli'de çekirdeksiz üzüm üreticilerine, artan yağışlarla birlikte 'ölükol' hastalığı ve trips zararlısına karşı dikkatli olmaları gerektiği uyarısı yapıldı.
- 6 / 2
Manisa'nın Salihli ilçesindeki Tarım ve Orman Müdürlüğü, bölgenin önemli ihracat kalemlerinden biri olan çekirdeksiz üzüm için üreticilere kritik uyarılarda bulundu. Açıklamada, bağlarda gözlerin uyanmaya başladığı ve ilk yaprakların görünmeye başladığı bu dönemde, yağışlı havaların hastalık risklerini artırdığına dikkat çekildi. Özellikle ölükol hastalığının bu süreçte büyük bir tehdit oluşturduğu vurgulandı.
- 6 / 3
Üreticilerin bağlarını düzenli bir şekilde kontrol etmeleri gerektiği ifade edilerek, hava koşullarını göz önünde bulundurarak gerekli önlemleri almaları istendi. Bunun yanı sıra, bağlarda zararlı olarak bilinen trips için de dikkatli olunması gerektiği belirtildi. Üreticilerin, yoğunluk tespit edilmesi halinde vakit kaybetmeden mücadeleye başlamaları gerektiği ifade edildi. Yetkililer, erken dönemde yapılacak doğru müdahalelerin hem verim hem de ürün kalitesi açısından büyük önem taşıdığını vurguladı.
- 6 / 4
- 6 / 5
- 6 / 6
- 06:55Avrupa'yı kavuran ölümcül sıcak dalgası Türkiye'ye yaklaşıyor: Tarih verildi
- 06:46Son dakika: ABD, İran'a hava saldırısı düzenledi
- 06:36Uzaya roketle değil, asansörle çıkılacak: 35 bin km'lik dev proje hayata geçiyor
- 06:26Volkswagen'de tarihi işten çıkarma planı: 100 bin çalışan riske girdi
- 06:17Borsa, gün ortasında yatırımcıyı sevindirdi: Yükseliş sürüyor











